Що ми викидаємо: презентація аналізу відходів з п’яти міст України

презентація аудиту відходів і брендів

26 січня відбулася онлайн-презентація звіту з Аудиту відходів та брендів 2021. Ця аналітика допомагає зрозуміти, як варто вибудовувати систему управління відходами в країні, і що вже можна зробити на місцях для покращення ситуації.

Результатами аудиту поділилися представники п’яти міст:

  • Люботин, аудит проводив «Центр громадських та медійних ініціатив» (Kharkiv Zero Waste);
  • Херсон, «Екологічні новини»;
  • Луцьк, «Нуль відходів Луцьк»;
  • Маріуполь, «Маріуполь Сортує»;
  • Кам’янець-Подільський, Eco_hub-KP.

Представили загальні висновки звіту Софія Сидоренко, голова спілки Zero Waste Alliance Ukraine (ініціатор Аудиту відходів та брендів в Україні), і Діана Попфалуші, аналітикиня, екоактивістка, експертка у сфері управління відходами, редакторка звіту.

«Ми вже втретє ініціюємо та підтримуємо проведення Аудиту відходів та брендів в Україні, — розповідає Софія Сидоренко. — Щороку маємо з однієї сторони, цілком очікувані результати, а з іншої — такі знахідки, на які ніхто не очікував. Серед рекомендацій (докладніше про них — на презентації) я б хотіла виокремити одну. Це потреба у проведенні аналізу морфології відходів.

Дуже часто запит щодо теми відходів в Україні надходить від населення. Основна ж пропозиція від представників влади — завод. Завод як втілення вирішення проблеми відходів в Україні. Тут хочеться нагадати: без системного підходу і аналізу причин жоден завод не вирішить проблему відходів.

Саме тому ми наголошуємо на потребі проводити аудит відходів. Це допомагає розуміти, з чого саме складаються наші відходи, і на основі такого аналізу пропонувати та імплементувати рішення по зменшенню кількості відходів.

Коли дані нам показують, що майже половина побутових відходів — органічні, тоді, певно, варто розвивати систему компостування. Якщо дані показують у відходах чималу кількість вторсировини, тоді варто вирішувати проблему на системному рівні та впроваджувати інструмент розширеної відповідальності виробника. І так далі».

Запис презентації доступний на YouTube.

 

Зі звітом можна ознайомитись за посиланням: https://zerowaste.org.ua/2022/01/13/zvit-z-audytu-vidhodiv-ta-brendiv-2021/

Результати аудиту вкотре доводять, що необхідні реформи у сфері поводження з відходами на законодавчому рівні

Так, у рамковому законі Про відходи 2207-1-д має бути закріплена ієрархія поводження з відходами:

  1. Першочергово — попередження утворення відходів.
  2. Максимальне збереження ресурсів через перевикористання.
  3. Сортування та компостування, принцип «забруднювач платить» і розширена відповідальність виробника.

Додаткова інформація:

Аудит відходів та брендів — це ініціатива, яка включає в себе підрахунок та документування брендів, знайдених серед пластикових відходів, щоб допомогти ідентифікувати компанії, відповідальні за забруднення пластиком.

Організатором міжнародного Аудиту відходів та брендів є спілка Break Free From Plastic.

Восени 2021 року в Україні Аудит проводили екоактивісти з семи міст, була проаналізована 5201 одиниця відходів.

Презентація звіту з Аудиту проводиться у рамках проєкту «Європейський Союз для сталості громадянського суспільства в Україні», що впроваджується ICAP Єднання за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГС «Український Альянс Нуль Відходів» і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *